3 sierpnia, w niedzielne popołudnie odbył się 3 Festiwal Miodu i Chleba w Kamieńczyku organizowany przez Gminę Wyszków i Burmistrza Wyszkowa, na którym oprócz możliwości skosztowania tradycyjnych lokalnych specjałów ( miodów, pieczywa, wędlin), gier i zabaw integracyjnych, pojawiło się także Centrum Kultury Sportu i Rekreacji które w ramach projektu p.t. ” Kampania – Zostań ambasadorem ekologii” finansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie przygotowało przedstawianie z udziałem młodzieżowej grupy teatralnej. Nie zabrakło również punktu informacyjnego w którym wzrok z daleka przykuwały dorodne sadzonki roślin dostarczone przez firmę ECO-PARK z Wólki Kozłowskiej.
Pierwszym punktem programu kampanii był występ teatralny, który miał na celu promowanie świadomości społecznej w zakresie dobrobytu planety i całego życia na niej. Teksty piosenek, napisane specjalnie na potrzeby kampanii, miały na celu skierowanie uwagi na problemy związane z ignorancją ekologiczną społeczeństwa. Szczególnie kładły nacisk na takie problemy jak nie właściwy lub całkowity brak segregacji odpadów, dzikie wysypiska śmieci w lasach, brak wiedzy na temat odnawialnych źródeł energii i oszczędzania energii.
Po przedstawieniu publiczność miała okazję oglądać pokaz mody ekologicznej. Stroje, które miały na sobie młode modelki zostały wykonane z wykorzystaniem materiałów przeznaczonych do recyklingu np. kartony, gazety, butelki plastikowe. Ekokreacje zdobyły duże zainteresowanie widowni. Publiczność wielkimi brawami nagrodziła ten ciekawy i oryginalny pokaz mody.
Podczas trwania całego festiwalu funkcjonował punkt informacyjno-edukacyjny. W punkcie można było uzyskać informacje z takich tematów jak: oszczędzanie energii, pojęcie recyklingu, czy pojęcie odnawialnych źródeł energii. Dodatkowo dla wszystkich chętnych, którzy odpowiedzieli na kilka prostych pytań z zakresu ekologii i ochrony środowiska przewidziane były nagrody w postaci sadzonek roślin rodzimych takich jak dąb, klon, grab, brzoza czy kasztan. Zainteresowanie wśród uczestników festiwalu sadzonkami było ogromne. 50 sztuk drzewek zostało rozprowadzonych w ciągu godziny. Do zwiększonego zainteresowania akcją prowadzoną przez CKSiR przyczyniły się plakaty oraz komunikaty radiowe.
Wszystkie działania były realizowane w ramach projektu p.t. „Kampania – Zostań ambasadorem ekologii” finansowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.